Senin, 27 April 2009






Sudah berapa kali kita Bangsa Indonesia diHina oleh Malaysia. Mengapa kita Bangsa yang besar yang pernah dijuluki macan asia tidak mampu berbuat apa-apa disaat Bangsa kita sedang diInjak-Injak seprti ini. Pernahkah anda berfikir, bahwasanya Bangsa kita tidak pantas diperlakukan seperi ini?!
Hal-Hal keji yang telah dilakukan Malaysia terhadap kita bukan hanya satu hal saja melainkan dibanyak hal lainya.
1. Masalah Pelecehan TKI di Malaysia.
2. Masalah Pengambilan Pulau Milik BANGSA INDONESIA.
3. Penculikan sekaligus pelecehan terhadap Warga Negara Indonesia yang dilakukan oleh putra
mahkota Raja Klanten di Malaysia.

Apakah ke-tiga hal keji tersebut belum mampu membuat kita tergugah untuk menghentikan upaya penjajahan secara pelan-pelan oleh Negeri Jiran itu?! Atau kita hanya menunggu apa yang akan dilakukan oleh Malaysia?!

Saya membuat blog ini tidak untuk memprovokasi pihak manapun ataupun menjelekan pihak manapun, Saya Membuat blog ini beralaskan keprihatinan saya sebagai Warga Negara Indonesia yang memang seharusnya mampu melakukan sesuatu dikala Bangsanya sedang di Hina.
Mari kita serukan ANTI MALAYSIA untuk mengankat harkat dan derajat BANGSA INDONESIA.

Terima kasih...

18 komentar:

  1. kalian yang berada di indonesia harus mendengar berita di pihak malaysia, baru boleh membuat penilaian. Kalian hanya mengikut perasaan. Saya Rakyat malaysia mempunyai jiran tetangga bangsa indonesia dan kami tidak bercakaran. Bangsa indonesia di malaysia di layan sama rata.. Malaysia dan Indonesia adalah serumpun. Orang barat yang melagakan kita. Jgn terpengaruh dgn sentimen ini. Semua tidak benar..

    BalasHapus
  2. Apa masalah anda dgn malaysia.. Adakah anda pernah ke malaysia.? Saya mempunyai ramai kawan rakyat indonesia & kami tidak ada masalah pun.. anda harus ingat di malaysia tidak kira anda rakyat malaysia ke indonesia ke, melayu cina india atau sesiapa pun yg berada di bumi malaysia seandaianya melakukan kesalahan.. undang2 tetap undang2. kalau saya melakukan kesalahan saya juga tetap akan dihukum. Tidak ada istilah pilih kasih walaupun kami adalah rakyat malaysia.
    Saya rasa anda tidak pernah ke malaysia. Sebab itu blog ini diwujudkan. Silalah berkunjung ke malaysia & lihat sendiri apa benar bagai di kata rakyat kamu dihina..?
    Jangan terpengaruh dengan media2 anda semata2.. hal2 kecil sengaja diperbesarkan. utk apa? fikirlah sendiri.. salam ramadhan & selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin

    BalasHapus
  3. wahai so called anti malaysia : .... bukalah pemikiran kamu yang sudah lama tertutup dengan dakyah2 mereka yang benci kepada keamanan...jika kamu rasakan kamu sedang melaungkan suara kebebasan bagi negara kamu, maka kamu salah! kamu kini sedang menyimbah minyak ke dalam api yang sedang membara...kamu juga boleh diibaratkan seperti yahudi kerana kamu bencikan keamanan sebaliknya kamu terlalu taksubkan peperangan!!

    BalasHapus
  4. tolong malaysia jgn ganggu2 negara kami...
    kepada badan sensor nasional indonesia toling hapuskan tayangan yang masih menggunakan bahasa malingsia dari bangsa qta..
    terimakasih...
    saya sangat benci dengan yang mananya maisialan itu,,,

    BalasHapus
  5. saya punya kerabat dan dia baru pulang kerja di malaysia dulu dia kerja sebagai pembantu rumah tangga? yang perlu saya tanyakan:
    -mengapa di bagian tangan,punggung, kaki penuh bekas luka cambukan dan bekas benda keras?padahal sebelum berangkat tubuhnya tidak ada luka sperti itu????
    -apakah itu upah para TKI yang kerja di malaysia?????
    -apakah malaysia lupa dengan jasa2 negara indonesia????

    sejujur-jujurnya saya sangat tidak suka negara malaysia......
    negara yang tidak punya hati kemanusian

    BalasHapus
  6. Wahai bapak anti-malaysia, tahukah kamu berapa ramai Bangsa Indonesia yang mencari rezki di Malaysia? dari jumlah itu berapa percent kah yg menerima musibah? jumlah nya terlalu kecil.. jika di banding kan, jumlah yang trima musibah di Malaysia lebih kecil dari jumlah warga Indonesia yang melakukan kejahatan di Malaysia i.e. rampok, bunuh, rogol dkk.
    tapi kerna orang malaysia tidak emosi.. maka nya hal kejahatan bangsa indonesia di bumi malaysia tidak di heboh kan seperti heboh nya hal-hal yg bapak nyatakan di blog ini.. sejujrnya, saya panasaran ngapain Indonesia sensitif banget ama Malaysia.. cemburu mungkin..

    BalasHapus
  7. Maaf Pak Ali. Ini bukan sekedar kejahatan. Ini sudah menyangkut harga diri yang siapapun yang hatga dirinya di injak pasti dia akan membelanya. Coba anda cari di google dengan kata kunci anti malaysia, disana akan anda temukan bahwa seluruh bangsa ini terluka perasaannya oleh sikap negeri dan bangsa yang anda bela tersebut. Artinya bahwa perlakuan bangsa bejat tersebut memang sudah melampaui batas yang bisa diterima. Apakah anda juga termasuk bangsa bejat tersebut. MALAYSIA BEJAT, BODOH, SOMBONG ,PENIPU, MALING.

    BalasHapus
  8. Lalu kenapa kalian mencuri tanah kami ? Kenapa ???? Sipadan dan ligitan, Ambalat Memindah tapal batas di perbatasan di kalimantan. Apa itu namanya kalau bukan maling.

    BalasHapus
  9. salam buat saudaraku di Indonesia.. masih kurangkah bantuan yg diterima Aceh dari rakyat Malaysia ketika tsunami ?.. masih kurangkah jerebu yg kamu hantar ke Malaysia melalui pembakaran hutan? beginikah caranya membalas madu yg kami hulurkan? anda sebenarnya terlalu cemburu dengan bangsa kerdil kami yang ternyata hidup lebih aman dari bangsa kamu... sememangnya macan itu tinggal di hutan.. lantaran itu, cara kamu berfikir juga masih terlalu kehutanan...

    BalasHapus
  10. Negara Maling kalau disudutkan pasti menghelak...

    Kalau negara Malaysia negara baik buat apa mencuri budaya bangsa indonesia?

    Cakap anda tak sesuai bung!!!

    Malaysia tanpa inggris dan sekutu lain masihlah negara miskin!

    Ingat hy warga malaysia kalian maju bukan hasil negara sendiri tpi maju karna campur tangan inggris dan sekutu lain!!!

    BalasHapus
    Balasan
    1. Indon. Jangan kurang ajar. Sial. Indon kerja malaysia nak buat sial.

      Hapus
    2. Indon. Jangan kurang ajar. Sial. Indon kerja malaysia nak buat sial.

      Hapus
  11. Ikhlas dari gue..kalo loe benar2 ingin mngangkat hadas* ngara loe...lu harus lakuin hal ini:
    1.hentikn prejudis loe trhadap mlysia..
    2.loe hrus mngerti..kta hidup dlm dunia yg kecil bung..jiran lgi..Berkongsi dong..ngapain sih kgak bisa berkongsi..kongsi dong..
    3.loe hrus ingt..di mlysia rmai/bnyk wrgs indonesia..jd wajar dong budaya mu mnyebar di sini..share..sharing is caring..tarian aja kok ribut..abis ini mau ribut soal apa?? Bulan? Bintang? Matahari?? We share raising sun..round moon..why dont we share the same love/culture..tell me why not??!! Ngapain sih
    4.kagak prlu bkin blog yg mmperlihatin ketidak matangan mu...

    "Orang bijak cakap bijak..orang bodoh ckp bodoh.." loe yg mana??? Pasti dong loe yg bijak...malingsia yg bodoh kan?? Kami mngkin bodoh..tp kmi x curik..ktorng bodoh cbb slalu tlong orng yg x kenang budi..hahahahahaa..butt..err..but..malaysian prefer to be bodoh then to be tak kenang budi...

    Aku rasa nkje aku mencarut dlm blog ne..hahaah

    *bukan hadas..harkat..aku TERsilap tulis la..
    !! Kalo malaysia bt benda baik kat indon-indon x pnh ingat..
    !!! Tp kalo mlysia bt silap-indon x pernah lupa..hahahaaha..salam komuniti islam yg besar di indon..cermin kan keislaman mu...

    BalasHapus
  12. ANTI MALAYSIA
    ,, Negara yang ga punya kebudayaan dan bisanya menjiplak bahkan mengklaim kebudayaan negara lain terutama Indonesia..

    Kreatif dong ,, payah upin ipin ,

    BalasHapus